Fandom

Gothic Wiki

Spáč

1 401stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Krushak.jpg

Krushak, lidmi zvaný Spáč

Kdysi velmi dávno v Hornickém údolí- ještě před vytvořením bariéry- se skřetí klan z hor, válčící s klanem z bažin, odhodlal k vyvolání mocné bytosti jménem Krushak, lidmi zvaný Spáč, který by klanu dodal sílu k poražení nepřátel. Rozhodli se svému idolu postavit impozantní chrám. Na stavbu použili lidské otroky. Chrám byl vystavěn do nitra hory za skřetí vesnicí a když šamani probudili Spáče tím, že mu dali svá srdce, svým způsobem se jim odměnil- přeměnil všechny stavitele i kněží v nemrtvé bytosti, které dokážou více odolávat nepřátelským útokům. Skřeti si ale jeho vděk vyložili jako kletbu a ze strachu chrám uzavřeli. Spáč, skřety zvaný Krushak se poté uložil k tisíciletému spánku. A právě o tisíc let později poslal král Rhobar II. své mágy, aby kolem údolí vytvořili bariéru. Právě díky Spáčovi však bariéra dosáhla nebývalé rozlohy a nikdo nemohl přijít na to, jak bariéru odstranit. Spáč začal znovu nabývat na síle, když získal nové přívržence. Ti založili tábor v bažinách a připravovali se v domění, že Spáč je dobrým bohem uskutečnit velké vzývání. Naštěstí zjistili, že ve skutečnosti se jedná o arcidémona. Jediný Cor Calom a hrstka templářů nemohli uvěřit zlé podstatě Spáče a vydali se ho hledat na vlastní pěst. Nekromant Xardas zatím zjistil, že ve skutečnosti může Spáče zničit jediný muž - Svatý nepřítel. Nakonec se svatému nepříteli podařilo dostat do chrámu, pobít nemrtvé šamany i pomateného Cor Kaloma s jeho skupinou pomatených templářů a Spáče zničit protnutím všech pěti šamanských srdcí, z nichž Spáč čerpal svou sílu. S jeho pádem padla i bariéra, avšak těsně před svým koncem povolal Spáč na svět armádu temnot, kterou vedli draci.

V síti Wikia

Náhodná Wiki