Fandom

Gothic Wiki

Runová magie

1 401stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Runová magie byla po dlouhá staletí hlavním zdrojem moci všech mágů. Drtivá většina mágů, byla nucena k praktikování magie používat takzvané magické runy. Jednalo se o magické kameny, do kterých byla vložena kouzla. K výrobě runy bylo třeba sehnat potřebné ingredience, které se lišily v závislosti na daném kouzlu a svitek daného kouzla. Tajemství výroby run bylo známé jen mágům a ti se nehodlali o svou moc s nikým dělit. Výhodou run bylo, že mágové mohli kouzlo využívat navždy, kdežto svitek měl jen jednorázové použití. Mágové Ohně se však později stali příliš arogantními a fakt, že jejich moc závisí pouze na magických runách nebrali v potaz. Nakonec runovou magii zničil nekromant Xardas, který se dlouho věnoval jejímu studii, moc run vložil do ohniskového kamene.

Teprve v té chvíli, kdy přišli o své runy, si mágové Ohně i paladinové uvědomili, jak jsou vlastně bezmocní, jen ti nejmocnější mágové byli schopni nadále používat svou moc. Xardasův na první pohled zrůdný čin však přispěl výraznou měrou k novému rozkvětu magických věd. Mágové Ohně totiž byli donuceni opustit od svých starých tradic a začít pátrat po novém zdroji magie, po celém světě tak započal výzkum magie prastarých. Prastaří byli schopni svou magii provozovat bez run. Jedním z největších mistrů v nových oborech magie se stal Milten.

V síti Wikia

Náhodná Wiki