Fandom

Gothic Wiki

Palác na Starém hradě

1 401stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

1087.jpg

Pohled na palác zvenčí

Palác na Starém hradě byl zpravidla sídlem nejmocnějšího muže v celém Hornickém údolí. V prvních letech byl v rukou královské vlády, později však proslul jako sídlo nechvalně známého rudobarona Gomeze, aby se nakonec stal sídlem posledním držitelem Starého hradu, paladina Garonda.

Historie Editovat

1069.jpg

Palác za časů bariéry

Je možné, že původní palác stál na sever od nynějšího paláce, v budově, kde paladinové zřídili vězení. Avšak již před bariérou byl sídlem držitele hradu nynější palác. Když po vytvoření bariéry došlo k povstání, zmocnil se paláce a celého hradu Gomez a jeho muži. Gomez se v paláci usídlil spolu se svými důvěrníky, tzv. Rudobarony. Gomez se stal nejmocnějším mužem kolonie a sídlil zde celých deset let. Nakonec však, poté co dal zmasakrovat mágy Ohně byl zabit bezejmenným, palác byl snad na chvíli v rukou Ravena, který byl po Gomezovi nejvýše postaveným rudobaronem na hradě. Po pádu bariéry Raven a jeho muži z hradu uprchli. Palác byl na čas v rukou několika mála stráží, které na hradě zůstaly. Avšak poté začaly útoky draků a hrad i celý palác byl draky spálen. Naštěstí kamenné zdi hradu vydržely nápor ohně, a posléze dorazil do údolí paladin Garond se svými muži, poslaní sem byli lordem Hagenem. Nakonec však obležený hrad padnul pod rukou skřetů a je možné, že palác je nyní sídlem skřetího vůdce.

Popis paláce Editovat

1078.jpg

Palác za za skřetího obležení

Palác je vystavěn s kamene. V jeho zdech jsou umístěna malá okna. V paláci se nachází dohromady kolem devíti místnosti. Vstoupíme-li do paláce budeme se nacházet ve vstupní síni, odkud vede schodiště do horního patra a po každé straně jeden vchod do vedlejších místností. Na pravém boku se nachází palácová kuchyně, zatímco na levo se nachází jakási pokladnice a výstavná síň zároveň. S kuchyně i s výstavní síně pak vede malý vchod do dlouhého trůnního sálu, který slouší zároveň i jako jídelna a je skutečným centrem celého hradu. Vyjdeme-li po schodišti do patra, nacházíme se na chodbě, ze které vedou celkem čtvery dveře. Jsou zde tři komnaty, které slouží jako obytné prostory pro nejdůležitější osoby na hradě a pak je zde jedna velká komnata, která je obytným prostorem pro pána hradu. Z jedné komnaty pak vede krytý můstek do Velké věže.

Interiér Editovat

1070.jpg

Vstupní síň za rudobaronů

1079.jpg

Vstupní síň za paladinů

Vstupní síň Editovat

Vstupní síň se nacházela v přízemí paláce, přímo v jeho středu. Po obou stranách síně se nacházely vchody do dalších přízemních částí paláce, zatímco uprostřed vedlo schodiště do patra. Vstupní síň zůstávala po dlouhá léta nezastřešená, avšak za vlády paladinů na hradě byla síň opět zastřešena.

Kuchyně Editovat

1071.jpg

Kuchyně za rudobaronů

1080.jpg

Kuchyně za paladinů

Palácová kuchyně se nacházela vpravo od Vstupní síně. Kuchyně sloužila k přípravě jídel pro pána hradu a proto se nacházela hned vedle Velkého sálu, aby mohlo být panstvo v případě potřeby okamžitě obslouženo. Během vlády Gomeze se v kuchyni nacházely bohaté zásoby jídla a kotle v nichž se vařilo. Po útoku draků na hrad a v době vlády paladinů, bylo většina vybavení kuchyně zničeno, a pořízeno narychlo skromnější vybavení.

Velký sál Editovat

1072.jpg

Velký sál za rudobaronů

1081.jpg

Velký sál za paladinů

Velký sál byl největší místností na hradě, vedly do něj dva vchody ze zbrojnice a kuchyně. S oken sálu byl překrásný výhled na okolní krajinu. Za Gomezovi vlády sloužil sál jako trůnní a zároveň se zde pořádaly hostiny. Sál byl bohatě vybaven vodní dýmkou, velkým jídelním stolem, obrazy, koberci i trůnem. Po útoku draků a s příchodem paladinů se i podoba sálu změnila. Bohatá výzdoba sálu zmizela, holé zdi byly vybaveny kůžemi a sál byl nyní používán hlavně k plánování válečných akcí.

Zbrojnice Editovat

1073.jpg

Zbrojnice za rudobaronů

1082.jpg

Zbrojnice za paladinů

Zbrojnice se nachází nalevo od Vstupní síně. Za vlády Gomeze byla bohatě vybavená truhlami, kde bylo ukryto bohatství rudobaronů. Stěny pak byly ozdobeny zbrojemi a meči. Po útocích draků výbava zmizela a místnost zůstala prázdná a neužitá.

Bartholova ložnice Editovat

1074.jpg

Ložnice za rudobaronů

1083.jpg

Ložnice za paladinů

Ložnice Barthola se nacházela v prvním patře, po pravé straně nad velkým sálem. Bartholo byl správcem majetku rudobaronů. Nacházel se zde i vchod do velké věže, kde byly ukryty největší poklady rudobaronů. Ložnice byla v době kdy jí obýval Bartholo vybavena postelí, malým krbem, skříní a psacím stolem a několika truhlami. Vybavení zůstalo téměř stejné i po příchodu paladinů.

Ložnice rudobaronů Editovat

1075.jpg

Ložnice za rudobaronů

1084.jpg

Ložnice za paladinů

Ložnice rudobaronů se nacházela naproti Bartholově pokoji. Sídlili zde nižší rudobaroni a také velitel stráží Thorus. V jejich době byl pokoj poměrně jednoduše zařízen několika postelemi a truhlami. Za vlády paladinů byl pak tento pokoj poněkud zútulněn koberci a obrazy.

Ložnice pána hradu Editovat

1077.jpg

Ložnice za rudobaronů

1085.jpg

Ložnice za paladinů

Největší ložnice v paláci patřila pánu hradu. Ložnice se nacházela vedle Bartholova pokoje. Tento pokoj byl za vlády Gomeze, který zde spával vybaven postelí s nebesy, trůnem a jednoduchou dřevěnou vanou. S Gomezem zde spávala i jeho nejnovější žena. Za vlády paladinů bohaté vybavení zmizelo a postel s nebesy byla nahrazena jednoduchou postelí. Místnost byla doplněna policí a stolkem, na kterých byly lektvary.

Ravenova ložnice Editovat

1076.jpg

Ložnice za rudobaronů

1086.jpg

Ložnice za paladinů

Poslední ložnice, pro své bohaté vybavení patřila pravděpodobně Gomezově pravé ruce - Ravenovi. V době jeho pobytu byla ložnice vybavena krbem, stolem se svícemi, postelí a truhlami. V době kdy hrad převzali paladinové byla místnost mnohem skromněji vybavena.

V síti Wikia

Náhodná Wiki