Fandom

Gothic Wiki

Pád magické bariéry

1 401stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Pád magické bariéry

Poté, co dal král Rhobar I. vztyčit magickou bariéru nad Hornickým údolím, se stala nečekaná a hlavně neplánovaná věc. Bariéra nabrala rozměrů mnohonásobně přesahujících plány. Uvěznila také mágy, kteří ji vztyčili. A nebýt toho, nejspíš by stála dodnes. Jediný z mágů, ten třináctý, který akci řídil, Xardas, nebyl slepý. Věděl, že za zvrtnutím procesu musela stát nějaká nadpozemská bytost. A jal se pátrat. Vystavěl si obrovskou věž a začal naplno studovat nekromancii. Nikdo neví, jak dlouho pročítal staré spisy, ale přišel na to. Za tím vším stál skřetí bůh, tedy arcidémon, zvaný Krushak, lidsky Spáč. Skřeti ho zde vytvořili před dávnou dobou, aby je chránil, ale ten je změnil v zombie a uložil se ke spánku. Xardas zjistil, že dokud bude Spáč naživu, bariéra bude stát.

A tak vyčkával. Až konečně jednoho dne přišel Bezejmenný hrdina. Xardas si ho nejdříve ověřil, a pak se utvrdil v tom, že Bezejmenný je tzv. Svatý nepřítel, vyvolený, který je požehnán ke zničení Spáče. A Xardas na nic nečekal. Ihned ho poslal poslal do Spáčova chrámu ve skřetím městě. Hrdina si ale nejdříve obstaral Ulu- Mulu, zbraň, která dala skřetům najevo fakt, že její nositel je přítel. Do Spáčova chrámu se dostal pomocí jakési kamenné sošky, kterou zasadil do otvoru ve zdi. Zde se probil řadamy nemrtvých a porazil čtyři šamany, kteří původně zakládali chrám. Zbýval jen pátý šaman, Grash Varrag Arushat. Bezejmenný se s ním utkal, ale jeho zbraně neúčinkovaly. Našel také zvláštní zdobený meč a raději ho vzal s sebou Xardasovi.

Ten byl velmi překvapen. Prohlédl si meč a hned byl v obraze. Jednalo se o Uriziel, prastarou magickou zbraň, kterou v bitvách používal jeden liský generál. Ale magie pozbyl. Zřejmě to bylo tím, že život jeho pána vyhasl, nebo příliš dlouhým pobytem ve Spáčově chrámu. Tak jako tak, moc bylo třeba znovu obnovit, jedině tak by šel porazit pátý skřetí šaman. Bezejmenný se vydal svou cestou a Xardas mezitím studoval. Hrdina našel několik dní na to krásnou zbroj vyrobenou z magické rudy, a vrátil se ke Xardasovi. Ten byl úspěšný. Dočetl se, že sílu Urizielu dokáže znovu nabýt jen něco opravdu magického, například velká rudná halda v Novém táboře. Bylo k tomu však potřeba ještě jednoho mága, který by při obřadu přečetl kouzelný svitek. Jako vhodný se zjevil Milten, jediný přeživší [mág ohně. Našli si tedy cestu do Nového tábora a zamířili přímo k haldě. Rituál proběhl úspěšně, jediný problém ale byl, že všechna ruda ztratila magickou moc, která se přesunula do Urizielu. To se pochopitelně nelíbilo mágům vody, ale o tom zas jinde. Bezejmenný se bleskurychle teleportoval pryč, aby unikl rozzuřeným čarodějům.

Vše bylo připravené. Hrdina se tedy konečně mohl vydat na poslední výpravu do Spáčova chrámu. Přes skřety se tentokrát musel natvrdo probít. Zvládl to a vyhledal pátého šamana. Bez větších potíží ho poslal do věčných lovišť. Cestu mu teď zkřížilo několik apokalyptických templářů, ale zbytečně. Bezejmenný se dostal před podivnou svatyni, kterou nakonec otevřel zapíchnutím pěti mečů, které sebral šamanům, do podivných kamenných relikviářů. Otevřely se mříže. Na hrdinu čekalo překvapení- spatřil Xardase! Mág však vypadal vyčerpaně. Stěží ještě hrdinu zpravil o tom, že musí probodnout pět srdcí pěti šamanů, uschovaných v místnosti, kde sám arcidémon je. Poté omdlel. Bezejmenný si dal naspěch. Probil se dalšími templáři a doběhl do obrovské místnosti. Vzadu uviděl prapodivné monstrum, Spáče. Sesypalo se na něj dalších několik templářů v čele s Cor Kalomem, ale opět si došli pro smrt. Hrdina proklál všech pět srdcí a Spáč byl odmrštěn do jiné dimenze. Ještě předtím však zařval: "Přijďte!" A povstali draci. Chrám se sesypal. Bezejmenného z něj vytáhl až Xardas, pomocí teleportačního kouzla.

A co na to Mágové vody?Editovat

Mágové vody zastávali jiný názor než Xardas. Mysleli si, že k odbourání bariéry jim pomůže jejich rudná halda, kterou společně s mágy ohně odpálí. A právě proto je hrdinův čin-vysátí magie z rudy tolik rozhořčilo. Mimochodem je také nutno dodat, že plán by jim stejně nevyšel, jednak by byl výbuch příliš slabý na odbourání bariéry, i kdyby rudou zaplnili celou Kolonii. Druhak byli mágové ohně vyvražděni Gomezem.

V síti Wikia

Náhodná Wiki