Fandom

Gothic Wiki

Nejvyšší generál Myrtany

1 401stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Nejvyšší generál Myrtany
932.jpg
Paladinský znak
Lee6.jpg
Lee, současný nejvyšší generál
První v úřadu Lord Dominique?
Nyní v úřadu Lord Lee
Lord Hagen

Nejvyšší generál Myrtany je titul nejvyššího velitele myrtanských vojsk, hned po králi. Nejvyšší generál je většinou jmenován samotným králem Myrtany, který si vybírá nejzkušenějšího a nejloajálnějšího bojovníka.

Funkce a pravomoci Editovat

Nejvyšší generál myrtanských vojsk se dá zařadit mezi tři nejmocnější muže Myrtany, kterými jsou kromě něj samotný král a nejvyšší mág Ohně. Nejvyšší generál je většinou vybrán z řad paladinů a nebo královské stráže. Jeho oficiálním sídlem byla zřejmě buď Gotha, sloužící jako velitelství paladinů a nebo hlavní město Vengard. K výsadám jeho vysokého společenského postavení patří i označení lord. Jsou tak označováni vždy ti nejmocnější vojenští velitelé Myrtany. Nejvyšší generál vede většinou myrtanská vojska do bitev a zodpovídá i za bezpečnost země a obranu jejích hranic. Je to dáno tím, že král je příliš významnou a nepostradatelnou osobou, aby vedl bitvy. Přesto že zatím každý ze tří myrtanských králů vedl alespoň jednou své vojsko do bitvy, zjistíme však, že většinu bitev vedli právě nejvyšší nebo jiní generálové. V několika případech také převzali generálové regenství za krále, neschopného vlády.

Historie Editovat

Za legendární a nedosažitelný vzor všech paladinů je považován lord Dominique. Ten byl snad prvním nejvyšším generálem, jmenovaným snad za vlády Rhobara I. Proslavil se hlavně tím, že vedl výpravu, která měla zničit všechny Beliarovy chrámy ve prospěch Innose. Jeho největším činem však bylo dobytí Jižních ostrovů, které byly na dlouhá léta připojeny k Myrtaně. Dalším legendárním generálem a hrdinou se stal dodnes žijící Lee. Ten zvítězil v Bitvě o Varant nad nepřátelskou armádou v přesile. Díky němu byl pak sever Varantu připojen k Myrtaně. Lee je i v současné době nejvyšším generálem Myrtany, spolu s lordem Hagenem, který vedl expedici na Khorinis, jejíž výsledek je neznámý. Společně nyní pod vlajkou Rhobara III. dobývají Argaan.

Seznam známých nejvyšších generálů Editovat

  • Lord Dominique - Nejvyšší generál, snad za vlády Rhobara I., dobyvatel Jižních Ostrovů a jejich první místodržící.
  • Lord Lee - Poprvé ve funkci zvítězil v Bitvě o Varant, později byl králem Rhobarem II. odsouzen za vraždu královy manželky, kterou však nikdy nespáchal.
  • Lord Hagen - Snad Leeův nástupce ve funkci, paladin ve všech směrech oddaný králi. Vedl expedici paladinů na Khorinis, avšak poté co bezejmenný získal loď Esmeraldu, ztratil Hagen spojení s Myrtanou.
  • Cobryn - nebyl generálem v pravém slova smyslu, ale byl nejvyšším velitelem všeho co králi Rhobarovi II. zbylo na konci Velké skřetí války - Vengardu. Byl pravděpodobně zabit bezejmenným a Leem.
  • Hanz - Byl generálem ve Vengardu za regenství Leea. Společně s Leem vedl paladiny do bitev proti Thorusovi.
  • Lee a Hagen - Opětovně jmenováni do funkce za vlády Rhobara III. V současné době vedou armády v boji proti Setarrifovcům.

V síti Wikia

Náhodná Wiki