Fandom

Gothic Wiki

Myrtansko-varantské války

1 401stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Předcházející:
Následující:
Myrtansko-varantské války
418.jpg
Kdy:
  • První válka se odehrála 12 let před příchodem hrdiny na pevninu
  • Druhá válka se odehrála po nástupu Rhobara III. na trůn Myrtany a trvala kolem jednoho roku
  • cca. 988-1009 po vyvolání spáče (Zdroj: manuál G3)
Místo:

Jih Myrtany, Varant

Výsledek:
  • Vítězství Myrtany
  • Varant připojen k myrtanské říši
Strany

Myrtanskyznak.jpg Myrtanské království

Varantskyznak.jpg Varant
Skřeti

Velitelé
Síla
  • Neznáma
Ztráty

Neznámy

Velmi velké

  [Zdroj]

Myrtansko-varantské války jsou názvem pro sérii konfliktů mezi Myrtanským královstvím a Varantem, nakonec války skončili vítězstvím Myrtany a připojením Varantu k říši.

Tažení Rhobara II. Editovat

Válku původně vyprovokovali Varantští králové Gellon a Lukkor. Tito dva generálové vpadli na území Myrtany a vyplenili její jižní území. Myrtanský král Rhobar II. však na tuto agresi energicky odpověděl protiútokem a vpadl na území Varantu. Došlo ke dvoum bitvám, a Varant utrpěl drtivou porážku, o vítězství se zasloužil hlavně generál Lee. Král Rhobar II. se odebral vyjednávat s Varantskými vůdci a ti mu byli donuceni odstoupit severní území Varantu (Pravděpodobně území od Bragy po Bakaresh). Poté král odtáhl i s vojskem zpět.

Vyhnání Myrtanských a sjednocení Varantu Editovat

Myrtana si udržela kontrolu nad severním Varantem celkem devět let. Již dva roky po porážce Varantu však musela začít bojovat se Skřety a válka s nimi byla velmi vyčerpávající. Nakonec si Skřeti podmanili Nordmar a posléze vpadli do Myrtany, brzy obsadili většinu království a poté vtrhli do Varantu, kde pomohli Hashisinům a jejich vůdci Zubenovi vrátit sever Varantu pod jejich kontrolu. Tím bylo světové impérium Myrtany zlomeno a Varant sjednocen.

Tažení krále Rhobara III. Editovat

Později byl však Zuben zavražděn a celý Varant se rozpadl na městské státy, které vedly války mezi sebou. Toho mohl využít nový myrtanský král Rhobar III., který chtěl obnovit světou vládu Myrtany. Ihned po své korunovaci poslal Leeho, aby připravil vojska u pevnosti Trelis. Posléze Myrtana rozpoutala pozemní operace v kombinaci s námořními a začalo znovudobývání Varantu. Nakonec se sám král dostavil, aby se ujal vedení vojska. Tažení trvalo téměř rok a nakonec dobytím Mora Sul byl celý Varant začleněn do Myrtanské říše jako provincie, tím skončila dlouhá nezávislost Varantského státu.

V síti Wikia

Náhodná Wiki