Fandom

Gothic Wiki

Krčma u Rozštěpené panny

1 401stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share
492.jpg
Krčma u Rozštěpené panny
Informace o lokaci
Země

Argaan

Poloha

Západní pobřeží Argaanu, Stewarské panství

Status

Hostinec

Počet obyvatel

cca. 12

Rozštěpená panna je populární hostinec na západě ostrova Argaan. Leží na křižovatce obchodních cest a navštěvují ho lidé s celého panství města Stewark.

Historie Editovat

Hostinec byl založen Belgorem a pojmenoval jej původně Tillerův odpočinek. Jeho manželka, rázná Murdra s tím však nesouhlasila. Jednou našla sošku, která měla tvar ženy s rozťatou hlavou a po hádce s Belgorem byl již nový název hostince jasný - Rozštěpená panna. Murdra věřila, že nový název naláká i nové zákazníky.

Díky své výhodné poloze, se do hostince velmi brzy dostanou nejnovější novinky s ostrova a dokonce se zde odehrálo několik významných událostí. Jako první je třeba zmínit Bitvu v Krvavém údolí, která se odehrála nedaleko. Zranění z bitvy byli převáženi právě do Rozštěpenné panny, kde jim byly podávány léky. Lidé v hostinci se tak jako první dozvěděli, že Jižané v bitvě zvítězili a že Ethorn pán Setarrifu je novým králem Argaanu.

O něco později dokonce nový argaanský král v hostinci přenocoval, když se vracel z lovu. Sebou měl i své dvě dcery a dokonce i zajatou Stínovou šelmu. Šelmě se podařilo z klece uprchnout a ohrozila samotné princezny. Jen díky Murdřině a Belgorově zásahu nebyly královské dcery zabity. Belgor přišel v boji se Stínovkou o nohu a šelma zabila i několik rytířů, teprve sám král ji dokázal skolit. Belgorovi a Murdře se dostalo královského vděku a král povolal své léčitele, aby Belgorovi pomohli. Nakonec pro něj byla umělecky vyřezána dřevěná noha.

Později se do hostince dostávaly novinky z kontinentu, lidé věřili, že nový myrtanský král Rhobar III. zaútočí i na Jižní ostrovy. Po Belgorově tragické smrti se musela Murdra sama postarat o chod hostince. Nakonec skutečně došlo k válce, myrtanské loďstvo porazilo u nedalekého pobřeží argaanskou flotilu a rybáři dokonce přinesli do hostince pozůstatky po vlajkové lodi. Naštěstí se myrtanští vylodili až v Thorniaře. Ani hostinec však nebyl ušetřen útoku. Půl roku po pádu Thorniary napadli myrtanští žoldáci (tzv. Krvavé zmije) hostinec, avšak díky Diegovi, Gornovi a několika dřevorubcům byl hostinec zachráněn.

Murdra byla také rozčilena, když do hostince narázovali vojáci od Stříbrného jezera a odvedli její zákazníky do vojenské služby. Aby toho nebylo málo, bandité obsadili most při cestě do Stewarku a hostinec se tak stal odříznutý od města, což obchodům vůbec neprospívalo.

Popis hostince Editovat

493.jpg

Interiér hostince

Hostinec samotný tvoří dvě velké budovy, které jsou propojeny dřevěným ochozem. V hlavní budově v přízemí se nachází lokál hostince a kuchyně, kde Murdra vaří pro své zákazníky. Vedle kuchyně se pak nachází "Vinný sklípek". Z lokálu pak vede schodiště do patra. V patře se nacházejí tři pokoje, každý pro jednu osobu. V druhé budově v patře se nachází velký pokoj pro více osob, který slouží pravděpodobně pro chudší zákazníky. Pod touto ubytovnou se nachází stáje, kde jsou chováni volové. Za hostincem, kam vedou dveře z kuchyně se nachází jeskyně se zásobami. Celý dvůr hostince je pak plný chovných kuřat. Hostinec je obehnán palisádou a vede k němu malý můstek.

V síti Wikia

Náhodná Wiki