Fandom

Gothic Wiki

Gladiátoři

1 401stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

502.jpg

Thorniarská aréna je zatím největší známou arénou světa

Gladiátoři jsou všichni muži, ať lidé či skřeti, kteří bojují v arénách po celém světě. Zdá se, že souboje v arénách mají dlouholetou tradici a stále jsou velmi oblíbené.

Historie Editovat

Podle všeho se zdá, že tvůrci arény byli původně skřeti. Za jejich první skřetí říše v Myrtaně byli všichni lidé, žijící pod jejich vládou, buď otroky a nebo právě gladiátory. Jedním z nejslavnějších gladiátorů té doby byl Zuben, který se těšil takovému respektu, že byl odměněn svobodou. Zuben později založil říši ve Varantu a vstoupil do služeb Beliara. Zdá se, že právě on přenesl znalost arén a gladiátorských soubojů do Varantu. Podle všeho, když Rhobar I. porazil skřety a založil Myrtanu, gladiátorské zápasy byly v Myrtaně nadále nejoblíbenější zábavou.

Myrtaňané zřejmě rozšířili tuto drsnou kulturu po celém svém světovém impériu. Největší známá aréna, vystavěná Myrtaňany, stojí v Thorniaře na Argaanu a je pojmenována po nejslavnějším paladinovi všech dob, lordu Dominiquovi. Znalost arény byla i na Khorinisu. Ve zdejší skřetí zemi se nacházelo místo se skřetími sochami, které možná sloužilo ve starých dobách jako skřetí aréna. I lidé na Starém hradě měli v podhradí svou arénu, kde se za časů bariéry střetávali zástupci všech tří místních táborů a snažili se vydobýt čest pro svůj tábor.

Gladiátoři a jejich zvyky Editovat

Gladiátoři byli jednak slavní válečníci, reprezentující svůj národ, dále jimi bývali skřeti i jejich žoldáci a někdy i otroci, kteří raději bojovali, než aby pracovali za nelidských podmínek třeba například na vykopávkách. Pro souboje gladiátorů platily přísné podmínky, obyčejně bylo zakázáno zabíjet soupeře. Gladiátor, který opustil arénu, také automaticky prohrál. Na zápasy se konaly často sázky, kdy diváci sázeli na své oblíbené gladiátory. Mnohdy také museli gladiátoři zaplatit vstupní poplatek za možnost bojovat v aréně. Gladiátoři, kteří zvítězili, se zapsali do historie, získali velkou čest a slávu a mnozí také charakteristické přezdívky. Největší výzvou byl zisk titulu šampiona dané osady. Získat titul například v Ishtar, Bakareshi a nebo Mora Sul bylo snem snad všech gladiátorů.

V síti Wikia

Náhodná Wiki