Fandom

Gothic Wiki

Dějiny Varantu

1 401stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Varantmapa.jpg

Mapa Varantu

Varant byl pravděpodobně kolébkou světové civilizace. Celou zemí věčně otřásaly nekonečné války mezi vládci jednotlivých měst. Nakonec byla země podmaněna Myrtanou a připojena k ní jako pouhá provincie.

Ranná historie pouště Editovat

Varantskyznak.jpg

Znak hashisinů

Ve Varantu pravděpodobně vznikla nejstarší civilizace na světě. Původně v zemi žili tzv. Prastaří. Prastaří sloužili Innosovi, i když je možné že i bohu Adanovi, jejich kultura byla podobná té Jarkendharské. Prastaří vytvěli ve Varantu podivuhodná a obrovská města, v každém takovém městě stál obrovský chám. Největší město a pravděpodobně centrum bylo Al Shedim. Později však postihl i tuto zemi hněv Adana, který ji zaplavil obrovskou potopou. Mnoho lidí, včetně válečníka Akaschy uprchlo na sever.

Ovládnutí země Hashisiny Editovat

Zuben.jpg

Zuben, první vládce celého Varantu

Později voda opadla, celou zemi osídlili Nomádi, národ, který byl pravděpodobně potomkem prastarých. Avšak do země přišel z Myrtany Zuben, skřetí gladiátor, který sloužil temnému bohu Beliárovi. Založil si zde pevnost Ishtar a tomuto kousku země vládnul. Na severu Varantu vládli králové Gellon a Lukkor, kteří rozpoutali válku s Myrtanským královstvím, mocným státem vzniklým nedávno na severu. Král myrtaňanů Rhobar II. vtrhl s vojskem do Varantu a porazil Gellona i Lukkora. Varant musel zaplatit strašlivou cenu a vzdát se pobřežního území od Bragy po svaté chrámové město Bakaresh. Varanťané však nezůstali pod nadvládou Myrtaňanů dlouho.

Sjednocení Varantu Zubenem Editovat

87.jpg

Ishtar, hlavní město Varantu

Když byl myrtanský král Rhobar II., poražen skřety, skřeti pomohli Hashisinům ujmout se vlády nad Varantem. Celá země byla sjednocena pod nadvládou Zubena. Zuben požadoval od svých poddaných pravidelný tribut. Skřeti se stali jeho spojenci a bylo jim povoleno prozkoumávat ruiny prastarých. Zuben vedl válku s Nomády, kteří chtěli zpět svou zemi, mnoho lidí bylo zotročeno a Varant se stal typickým otrokářským státem. Nakonec postihla Varant další rána, chrámy byly otevřeny a do pouští se vyvalili nemrtví. Když do pouště dorazil bezejmenný, podařilo se mu zabít Zubena. Jednotnost Varantu se záhy rozpadla.

Válka s Rhobarem III. Editovat

27.jpg

Rhobar III. dobyvatel pouště

O dva roky později byla Myrtana opět sjednocena bezejmenným a ten se stal králem Rhobarem III. Poražení skřeti uprchli na jih do Varantu. Vládci měst, místo aby se sjednotili proti nadcházející hrozbě, začali vést války mezi sebou o to, kdo získá svrchovanost nad zemí. Rhobar III. toho náležitě využil a vpadl do Varantu. Jeho tažení po obrovské zemi trvalo pouhý rok a vzdalo se mu jedno město za druhým. Obsazení Varantu skončilo pádem Mora Sul a celý Varant se stal provincií nově vzniklého Myrtanského impéria.

V síti Wikia

Náhodná Wiki