Fandom

Gothic Wiki

Bitva o Varant

1 401stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Bitva o Varant
Konflikt: Myrtansko-varantské války
38.jpg
Pravděpodobné místo bitvy
Trvání: Několik týdnů?
Místo: Jih Myrtany, Sever Varantu
Výsledek: Drtivé vítězství Myrtany
Strany
Myrtanskyznak.jpg Myrtanské království Varantskyznak.jpg Varant
Velitelé
Myrtanskyznak.jpg král Rhobar II.
generál Lee
Varantskyznak.jpg Gellon
Lukkor
Síla
Myrtanskyznak.jpgNeznámá, ale menší amáda než Varantská Varantskyznak.jpgNeznámá, ale pravděpodobně impozantní armáda
Ztráty
Myrtanskyznak.jpg Pravděpodobně velké Varantskyznak.jpg Zahynula většina mužů
{{{poznámky}}}

Bitva o Varant byla jedna z největších bitev v historii lidstva, král Rhobar II. utvrdil svým vítězstvím svrchovanost nad Varantem.

Předcházející události Editovat

Podle některých vojska Varanťanů dlouho napadala jižní oblasti myrtanské říše, a král se proto rozhodl odpovědět razantním útokem. Avšak víme jistě, že dobytí Varantu patřilo mezi cíle krále Rhobara II., který chtěl opanovat celý svět. Ještě než jeho armáda vtrhla do Varantu, král dobyl Nordmar.

První bitva Editovat

Král shromáždil své vojsko, aby zaútočil na varantskou armádu, nezatěžoval se však drobnými šarvátkami, byl rozhodnut udeřit přímo na jádro protivníkovi síly. Proto rychle táhnul proti hranicím Varantu, avšak v týlu mu zůstalo několik nepřátelských oddílů. Jak se praví v knize popisující bitvu, král musel riskovat přerušení svých zásobovacích kanálů. Král nakonec rozdrtil armádu jednoho z Varantských králů Gellona, který v bitvě padl. Armádě dal rozkaz aby zničila všechny zbylé oddíly, jenomže zde byla ještě jedna armáda pod velením Lukkora a ten čekal na oslabení myrtanských oddílů.

Druhá bitva Editovat

39.jpg

Právě zde se možná odehrála rozhudující bitva

Po vítězné bitvě opustil král své vojsko a vyrazil jednat s nepočetnými oddíly, které zbyly nepříteli a právě této situace se Lukkor rozhodl využít. Lukkor, vítěz mnoha bitev, napadl myrtanskou armádu v domnění, že bez krále se armáda rozprchne. Netušil však, že král přenechal velení nad armádou svému nejzkušenějšímu generálu Leemu. Lee nalákal vojsko Lukkora do pasti a třebaže bylo vojsko Lukkora mnohem početnější než armáda myrtanská, jeho jízda byla v bažinaté půdě neschopna rychlých výpadů. Lee zatím rozestavil své oddíly na úbočí kopců a veškeré pokusy varantské armády dostat se z bojiště skončily v tratolišti krve. Lukkor byl na hlavu poražen.

Důsledky Editovat

Varanťané byly po drtivé porážce zcela ochromeni, ztratili veškeré své vojáky a nezbylo jim než uznat obrovské požadavky krále Rhobara II. Ten požadoval odstoupení severních přístavů Myrtanskému království, a tak mu pravděpodobně připadlo území od Bragy po Bakaresh. Pod myrtanskou kontrolou zůstala tato území skoro deset let.

Pravděpodobné místo bitvy Editovat

Dodnes přesně nevíme, kde se bitva odehrála. Avšak v případě bitvy Leeho proti Lukkorovi, je možné, že se bitva odehrála na samém jihu Myrtany. Tam kde začíná průsmyk do Varantu. Zde se nachází rozlehlé údolí, kde mohla být armáda Lukkora obklíčena. Okolní kopce jsou přímo vhodné pro obsazení lučištníky a mohla to být právě úbočí kam Lee umístil své oddíly. V knize se sice píše o bažině, avšak je možné, že autor se bitvy neúčastnil a pouze sebral informace od očitých svědků. Ve Varantu ani na jihu Myrtany se totiž žádné bažiny nenalézají, je zkrátka možné že půda byla po dešti rozbahněná a právě to učinilo Lukkorovu jízdu neschopnou boje.

V síti Wikia

Náhodná Wiki