Fandom

Gothic Wiki

Beliár

1 401stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře2 Share

Beliár.jpg

Beliárova socha

Beliár je bůh temna, zla,chaosu a strachu. Je to Innosův bratr. Stvořil noc, měsíc, démony a nemrtvé. Lidem, jenž ho následují propůjčuje obrovskou moc. Celé věky válčí se svým bratrem Innosem.

Historie Editovat

Když Innos stvořil Slunce viděl, že život není možný, pokud bude na obloze celý den zářit. Proto se rozdělil ve dví a stvořil Beliara. Ten stvořil noc, ale byl rozhněván, že ho lidé v noci neuctívají, protože spí. Tak stvořil muže, který měl jediný účel, sloužit mu a modlit se k němu. Ale ten muž byl úplně stejný jako ostatní lidé. Beliar ho ve zlosti zabil a pravil: “Když mě nebudou uctívat, ať mě alespoň nenávidí“. a pak stvořil smrt. Jen několik lidí následovalo Beliara, ale ti, kteří tak udělali byli obdařeni nesmírnou mocí. Začali si říkat Temní mágové na znamení oddanosti ke svému pánovi. Beliar začal po smrti lidí jejich duše chytat a začal z nich tvořit nemrtvé zrůdy,které mu byly slepě oddany.

Temní mágové, hashisini a skřeti Editovat

Temní mágové byli obdařeni obrovskou mocí Beliára. Temní mágové žijí v poušti ve Varantu a jejich nejvyšším představitelem byl Zuben. Mají moc nad dnem a nocí, umí oživovat mrtvé a umí otrávit člověka do morku kostí jedem.

Hashisiné jsou válečníci bojující ve jménu Beliára proti Innosovým stoupencům. Jejich počty jsou velké a proto jsou reálnou hrozbou.

Skřeti jsou nejvěrnější služebníci Beliára, jsou to jeho velcí válečníci a pro svého pána jsou odhodláni položit život.

Na Khorinidu Beliárovi sloužili také pátrači.

Beliárovy chrámy Editovat

Podle vyprávění Ohnivého mága Pyrokara existují celkem čtyři Beliárovy chrámy. Víme jistě o třech chrámech. První se nachází na ostrově Irdorath a je nejstrašnějším chrámem Beliára, druhý se nachází ve Varantu v chrámovém městě Bakaresh a konečně třetí se nachází na Jižních ostrovech.

V síti Wikia

Náhodná Wiki