Fandom

Gothic Wiki

Belgor

1 401stránek na
této wiki
Add New Page
komentáře0 Share

Belgor býval vlastníkem a hostinským Krčmy u Rozštěpené panny. Belgor se oženil s ženou, jménem Murdra, která byla rázná a nevrlá, dalo by se říci, že byla typickým generálem v sukních. Přestože měli manželé mezi sebou mnoho sporů, Belgor svou ženu po celý život upřímně miloval. K jednomu z větších sporů došlo hned po založení hostince, manželé se dohadovali o název. Belgor hostinec původně pojmenoval Tillerův odpočinek, což přišlo Murdře přihlouplé. Jednou našla v poli sutin, jakousi sošku, která matně připomínala pannu, která byla na hlavě rozťata sekyrou. Po krátké výměně názorů bylo rozhodnuto, že se hospoda bude jmenovat u Rozštěpené panny, což přilákalo i mnohem více zákazníků.

Belgor byl s Murdrou ženat celých dvacet let. Belgor na svou manželku po celý život žárlil, protože ta často sedávala při obsluhování mezi muži a poslouchala jejich vyprávění. Murdra naopak zase litovala, že si Belgora vůbec brala. Belgor také často krotil svou ženu, například, když nechtěla paladinovi Leborasovi dovolit, aby se ohřál v hostinci, i když venku vládla krutá bouře. Manželé si však k sobě nakonec našli opět cestu. Stalo se to tak, že hostinec navštívil sám argaanský král Ethorn VI., který si vezl z lovu živou Stínovou šelmu. Stínovce se však podařilo uprchnout z klece a chtěla napadnout královy dcery. Mezi stínovku a princezny si stoupla Murdra, když to Belgor viděl, popadl vidle a rozhodl se s šelmou bojovat. Šelma jej však odhodila stranou a Belgor si ošklivě pochroumal nohu. Nakonec šelmu zabil král. Ethorn, z vděčnosti k Belgorovi a Murdře, nechal Belgoran ošetřit svými nejlepšími lékaři a nechal mu pořídit dřevěnou nohu, která byla poctivě odvedenou řemeslnou prací.

Murdra si náhle svého muže začala opět cenit, jeho dřevěná noha pro ní byla důkazem manželovi statečnosti. Belgora však nyní často uráželi jeho zákazníci, jeden dokonce zašel tak daleko, že se Murdra natolik rozlítila, že drzého zákazníka vyhnala koštětem a zakázala mu do smrti vstup. Belgor brzy na to zaměstnal nového pacholka, jménem Ped. Chlapec však byl proklet bohy, všichni kdo jej měli rádi, zemřeli. Belgor netušíc o chlapcově prokletí, si jej oblíbil a nakonec mu řekl, aby u nich zůstal jako jejich syn, kterého s Murdrou nikdy neměli. Když se tak stalo, Belgor zemřel. Murdra si po smrti manžela uvědomila jak důležitý pro ni byl a už nikdy se s jeho smrtí nevyrovnala. Jeho dřevěnou nohu nosila stále u sebe, jako připomínku na milovaného manžela.

V síti Wikia

Náhodná Wiki